Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  


Povinné ručení nám bobtná


Pokud se podíváme na produkty povinného ručení od jednotlivých pojišťoven, asi nás napadne, že už vlastně čisté povinné ručení ani neexistuje. Nenajdeme snad jedinou pojišťovnu, která by nabízela povinné ručení, jen v takovém rozsahu, v jakém jí ukládá zákon.

K pojistným limitům na škody způsobené na zdraví a majetku se už dlouho přidávají různé doplňkové služby a to nejenom u příplatkových balíčků.

Každá, i ta nejzákladnější varianta povinného ručení už dnes například obsahuje asistenční služby. Jsou tedy zdarma? Spíše v ceně – pojišťovny už dle svých slov nemohou dále zlevňovat a rozšiřování poskytovaných služeb za stejnou cenu je tedy vlastně jedinou variantou, jak bojovat s konkurencí.

Jako havarijní pojištění

Celá situace zachází tak daleko, že se k povinnému ručení objevují i služby, které mají charakter havarijního pojištění. Velmi časté je například pojištění střetu se zvěří, ve kterém opravdu nejde o náhradu škody onomu zvířeti, ale nám. Stejně se v povinném ručení čím dál častěji objevuje možnost připojištění proti živelním událostem. A aby toho nebylo málo, některé pojišťovny v rámci povinného ručení hradí i škodu na našem vozidle, byť s velmi nízkým limitem.

ČP jde nejdál

S povinným ručením od České pojišťovny už vlastně ani havarijní pojištění nepotřebujete. V nejvyšším balíčku obsahuje takové množství služeb, že z toho jde až hlava kolem. Jde mimo jiné o již zmíněné pojištění střetu se zvěří a živelních událostí. Navíc ale přidává pojištění proti odcizení, takže další služba, která byla donedávna součástí pouze havarijního pojištění.

Určete si priority

Povinné ručení už dávno není vnímáno pouze jako to „povinné pojištění, abych nedostal pokutu“, ale majitelé vozidel se často nechají zlákat mnoha službami a výhodami, které jsou „zdarma“. Než se do výběru povinného ručení dáte, určete si priority, aby vás žádná zbytečnost nedokázala zlákat (například pokud si kupujete pojištění automobilu, jen těžko by měl naše rozhodnutí ovlivňovat telefon zdarma, který si ostatně můžeme koupit i samostatně).

  •  Je pro vás nejdůležitější cena, nebo co nejširší služby?
  •  Jaké služby konkrétně využijete?
  •  Budete si uzavírat i havarijní pojištění?
  •  Jezdíte se svým vozem do zahraničí, nebo ne? Pokud ne, můžete se spokojit s asistenčními službami, nebo havarijním pojištěním platným jen na území ČR,…

Na závěr tedy krátké shrnutí: Povinné ručení se stává čím dál komplikovanějším a objemnějším produktem, u kterého bychom se mohli snadno dostat do situace, že budeme zbytečně platit mnohem víc peněz, než jsme původně chtěli.

David Holý, ePojisteni.cz



Pokračovat na:
Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web