Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



Pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění. Jak se bránit?


Při podpisu smlouvy se pojišťovny zavazují uhradit pojistné plnění dle dohodnutých smluvních podmínek. Skutečnost však ukázala, že pojišťovny neoprávněně krátí pojistné plnění, a klienti platí více, než by měli. Jak se v takovém případě zachovat?

Ve chvíli, kdy podepisujeme pojistnou smlouvu, očekáváme, že pojišťovna nám v případě pojistné události uhradí veškeré škody, které jsou uvedeny ve smlouvě. Časopis dTest v loňském roce provedl rozsáhlý test pojišťoven, který však ukázal nemilou skutečnost. Pojišťovny zdaleka nevyplácí pojistné plnění v odpovídající výši a navíc krátí na pojistném plnění klienty až o desítky procent. Jak je to vůbec možné?

Neoprávněné krácení bylo v mnoha případech prokázáno také u pojištění vozidel. Zde je hlavním argumentem pojišťoven to, že poškozené díly jsou v době nehody již opotřebené, a proto nemusí uhradit nový náhradní díl v plné ceně, ale pouze jeho část. Zbytek tedy uhradí klient. Navíc se pojišťovny snaží uměle navýšit klientovu spoluúčast.


Pojišťovny jednají v rozporu se smluvními podmínkami

Toto jednání je jednoznačně nezákonné a v rozporu se smluvními podmínkami pojišťoven. Klienti si však často neuvědomují, že je pojišťovny berou na hůl, a místo, aby se patřičně bránili, tak platí a platí.

Nejste-li si jednáním své pojišťovny při řešení pojistné události jistí, okamžitě se poraďte s odborníky nebo požádejte o radu přímo sdružení dTest, kde Vám s řešením této situace rádi poradí.


David Holý, ePojisteni.cz



Pokračovat na:
ePojisteni.cz


Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web