Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  


Neúnosně nízké ceny povinného ručení


Tento článek bude o tom, proč je cena povinného ručení v České republice dlouhodobě neudržitelná, a proč vlastně pojišťovny v současnosti povinné ručení dotují. Také si připomeneme první oběť nízkých cen povinného ručení, pojišťovnu Direct.


Pojišťovny na povinném ručení prodělávají

Je to tak – pokud sečteme zaplacené pojistné a odečteme od něj pojistné plnění, provize a další náklady, dostaneme minusovou částku. Samozřejmě, situace taková není u všech pojišťoven, ale v obecné rovině na nízké ceny povinného ručení doplácejí všechny pojišťovny. Proč tomu tak je? Co tak nízké ceny způsobilo?

Nejprve si musíme zdůraznit, jak důležitým produktem povinné ručení je – na našich silnicích je v současné době řádně pojištěno skoro 7 milionů vozidel! To je šílené číslo, které navíc každoročně roste – před deseti lety bylo pojištěno o 1,5 milionů vozidel méně. Pro pojišťovny tedy povinné ručení představuje ideální odrazový můstek pro další kontakt s klientem. Znáte to – sjednáte si povinné ručení u České a za týden vám přijde dopis s nabídkou životního pojištění. Pojišťovny mají v kmenu pojistníků povinného ručení obrovské bohatství, kvůli kterému byly ochotny se pustit do šíleného konkurenčního boje, na jehož konci se ceny povinného ručení ocitly na dnešních (dotovaných) polohách.


Konkurence je důležitá

Z pohledu klienta pojišťovny i srovnávače jako je ePojisteni.cz, se nic špatného neděje. Naopak, razantní ořezání ceny až na samou hranici možností ušetřilo peníze milionům majitelů motorových vozidel. Když se teď začnou ceny zvyšovat, a ony začnou, alespoň máme jasný příklad, jak tvrdá konkurence, podpořena i službami jako je ta naše, dokáže snížit ceny povinného produktu na minimum. Ačkoliv ceny stoupnou v některých oblastech i poměrně razantně, pořád budou nižší, než před několika lety, před nástupem online sjednávání a srovnávačů.


Obětí nízkých cen je Direct

Pojišťovna Direct se na základě prodělečného byznysu v oblasti povinného ručení rozhodla opustit český trh. Nevyšel tedy její plán prosadit se s nízkonákladovým a levným povinným ručením. Snad i proto, že konkurence brzy některé praktiky Directu převzala a nabídka už nebyla tak unikátní. Hlavní příčinou jsou ale obecně velmi nízké ceny povinného ručení, které zapříčinily, že Direct se svými zhruba 70 000 pojištěnými vozidly prodělával (akumulovaná ztráta pojišťovny téměř 1,5 miliardy korun).

David Holý, ePojisteni.cz



Pokračovat na:
Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web