Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



Pojištění storna zájezdu: Co byste měli vědět


Zaplatili jste si drahý zájezd, na který jste bohužel nemohli odcestovat? Ztrátu peněz vám v takovém případě nikdo neuhradí. Pokud ovšem nemáte uzavřené pojištění storna zájezdu. Pozor si však dávejte na výjimky, které z toho pojištění mohou učinit bezcenný kus papíru.

Objednat si a zaplatit desítky tisíc za dovolenou několik měsíců předem je značně riskantní. Co když si krátce před odjezdem zlomíte nohu či onemocníte a nebudete moci odcestovat? Pro tyto případy je možné si sjednat pojištění storna zájezdu, které vám uhradí podstatnou část peněz utracených za dovolenou. Proč pouze část?


Výluky z pojištění jsou jiné než u cestovního pojištění

Správný název pojištění by měl znít pojištění stornopoplatků. Pojištění totiž zpravidla kryje stornopoplatky, která vám cestovní kancelář naúčtuje v momentě zrušení již zakoupeného zájezdu. Ty jsou nejvyšší krátce před odjezdem či odletem, kdy se mohou pohybovat až ve výši 50 až 100 procent.

Cestovní kancelář vám tedy vrátí částku, z níž budou odečteny právě stornopoplatky. Ty by vám měla uhradit pojišťovna, pokud si uzavřete pojištění storna zájezdu. Pojišťovna vám však stornopoplatky uhradí pouze v případě, budou-li splněny podmínky v pojistných podmínkách. Proto si vždy pozorně prostudujte výluky z pojištění.


Nejčastější výluky u pojištění storna zájezdu:

  •  ztráta zaměstnání
  •  nemožnost čerpat v práci dovolenou
  •  nezískané vízum
  •  nepříznivá situace v cílové zemi (geopolitická, klimatická, ekologická či epidemiologická situace)
  •  změna zdravotního stavu v důsledku požití alkoholu či jiných návykových látek
  •  změna zdravotního stavu vlivem psychické poruchy, choroby či deprese
  •  komplikace po kosmetických výkonech v oboru plastické chirurgie
  •  zrušení cesty z důvodu těhotenství včetně zdravotních komplikací s ním souvisejících
  •  úmyslné sebepoškození / sebevražda

Zdroj: Pojistné podmínky pojišťoven


Méně obvyklé výluky u pojištění storna zájezdu:

  •  nemoc či úraz s příznaky ještě před odjezdem
  •  provozování rizikového či vrcholového sportu
  •  náročná vyšetření u odborných lékařů bez souhlasu pojistitele
  •  jakýkoliv druh ošetření zubů
  •  duševní, psychické, neurologické změny či jiné poruchy zjištěné při lékařském vyšetření
  •  onemocnění, jenž bylo zjevné či zjistitelné před počátkem pojištění nebo jeho následky
  •  pohlavní nemoci a nemoci vyplývající z nakažení virem HIV

Zdroj: Pojistné podmínky pojišťoven


Pojištění se uzavřete včas

Pojištění storna zájezdu vám zprostředkuje cestovní kancelář nebo si jej můžete sjednat sami u některé z českých pojišťoven. Pojištění byste však měli uzavřít nejpozději s uhrazením poslední splátky zájezdu. Čím později si pojištění uzavřete, tím méně peněz od pojišťovny dostanete.

Až o 50 procent vám pojišťovny sníží pojistné plnění, pokud si pojištění sjednáte 14 dní před plánovaným odjezdem. To znamená, že pokud za zájezd zaplatíte 30 000 korun a pojištění si zavřete týden před odjezdem, pojišťovna vám uhradí nejvýše 15 000 korun.


Pojištění se nevztahuje na letištní poplatky

Pokud si u cestovní kanceláře zakoupíte letenku, měli byste vědět, že pojištění storna se vztahuje pouze na samotnou letenku. Letištní a bezpečnostní poplatky, palivové příplatky či poplatky za vízum nekryje. Jenomže právě tyto poplatky tvoří i více než polovinu konečné ceny za letenku. Například cena letenky do Spojených států amerických stojí zhruba 12 000 korun. Poplatky však činí až 7 000 korun. Výsledná částka, kterou v případě storna zájezdu obdržíte, bude záviset na cestovní kanceláři a jejích podmínkách.



Pokračovat na:
ePojisteni.cz

Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web