Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



Zarazí nový systém zasílání neoprávněných výzev?


V loňském roce činil počet neoprávněných výzev 10 procent. To znamená, že obesláno bylo také kromě skutečných viníků téměř 70 tisíc nevinných řidičů. Důvodem byla údajná chyba v komunikaci mezi databázemi Centrálního registru vozidel a České kanceláře pojistitelů.

Na základě této chyby byly obesláni také řidiči, kteří na povinném ručení nedlužili ani korunu. Buď měli povinné ručení řádně sjednané nebo dokonce žádné auto nevlastnili. Přesto museli dokazovat, že na povinném ručení nic nedluží a zabránili tak možnému exekučnímu řízení, kterým Česká kancelář pojistitelů majitelům nepojištěných aut vyhrožuje.

Vláda chce tuto situaci řešit, a proto již od února letošního roku připravuje návrh na nový systém, který by neoprávněným výzvám v důsledku neaktuálních dat měl zabránit. „Připravujeme nový systém výměny dat mezi Centrálním registrem vozidel a Českou kanceláří pojistitelů. Dostane nově možnost denně porovnávat své údaje o vlastnících vozidel s daty obsaženými v registru vozidel,“ uvedlo ministerstvo dopravy a dodává, že: „Nový způsob výměny dat také posílí kontrolu toho, zda systém registru vozidel předává informace správně.“ Nový systém by měl být spuštěn v polovině roku 2014.


Také Česká kancelář pojistitelů doufá ve zlepšení situace

Právě Česká kancelář pojistitelů odnesla velkou část kritiky za neoprávněné výzvy. Na svou obranu uvedla, že k chybě došlo na její straně i na straně Centrálního registru. Mezi jejich databázemi nedošlo k předávání aktuálních dat, což by se díky novému systému mělo změnit.

„Pokud se i na konci roku stále porovnávala data od pojišťoven s dubnovými daty z Centrálního registru vozidel, tak už byla chyba poměrně velká. Toto se týkalo i těch případů, o nichž média informovaly v prosinci a lednu. My jsme na jejich základě obesílali i motoristy, kteří již vozidlo nevlastnili. Ministerstvo v té době ještě o chybě nevědělo. V registru vidělo data správně. Proto se ohrazovalo proti tomu, že odpovídá za chybovost. My jsme zase považovali za relevantní informace, které jsme obdrželi z registru,“ vysvětlil Aleš Povr, mluvčí České kanceláře pojistitelů.



David Holý, ePojisteni.cz


Pokračovat na:
ePojisteni.cz

Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web