Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



V Hradci Králové testují nové speciální kamery


V Hradci Králové bude na Rašínově třídě namontována unikátní kamera, která by měla v budoucnu přispět k větší bezpečnosti a plynulosti silniční dopravy. Kamera by měla být schopna přečíst SPZ i vozidla jedoucího rychlostí přes 200 kilometrů za hodinu.

Speciální kamera však údajně umí mnohem více. Kromě změření rychlosti a vyfocení SPZ rychle jedoucího vozidla by také měla zvládat vyhodnotit aktuální hustotu dopravy, odhalit kradená vozidla či monitorovat chování rizikových řidičů.


S novými kamerami bezpečnější a plynulejší provoz

Hradec Králové si od nové kamery slibuje zlepšení dopravní situace, a proto ji plánuje zařadit jako jeden z hlavních prvků nového inteligentního dopravního systému. „Kamera, která bude v tomto týdnu nainstalována na Rašínově třídě, by mohla být jen kamínkem v celé mozaice, z níž by se inteligentní dopravní systém případně skládal," vysvětluje Jindřich Vedlich, náměstek primátora Hradce Králové.

Testování kamery přitom nehradí město, ale společnost testují počítačový výstup. Kamera totiž není připojena kabelem, jak je běžné, ale výstupy budou do koncového zařízení přenášeny vzduchem. V současné době kamera snímá celkový provoz a také jednotlivé průjezdy vozidel. Kamera bude prozatím zaznamenávat a ukládat pouze statistické a nikoliv osobní údaje.

„Jsme také připraveni na zabezpečeném pracovišti v budově Magistrátu města Hradec Králové nainstalovat i monitor pro zobrazování záznamů z kamer v reálném čase pro účely návštěv vedení ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury také pro zástupce jiných měst, kteří se na pilotní testování těší," vysvětluje Vladimír Sitta ze společnosti, která kameru s příslušenstvím ve městě testuje.


Inteligentní dopravní systém

Hradec Králově se postupně snaží zprovoznit projekt inteligentního dopravního systému, jehož cílem je usnadnění průjezdu řidičů přes město pomocí tzv. zelené vlny, aniž by docházelo k porušení plynulosti silničního provozu. Současně by měla být zvýhodňována městská hromadná doprava.

Kromě optimalizace dopravy by systém měl přispět tak větší bezpečnosti provozu. Kamera a celý systém by měl být v budoucnu schopen rozlišit platnost technických kontrol a měření emisí (STK), platné zákonné pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla (tzv. povinné ručení), kradená vozidla, zaregistrovat průjezd vozidla na červenou či změřit rychlost.

O zvýšení bezpečnosti dopravy jedná také vláda ČR, která schválila akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů. Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold uvedl, že zatím plán vypočítává výši předpokládané investice.

„Náklady na budování a provozování systémů inteligentních dopravních systémů (ITS) jsou výrazně nižší než náklady na odstraňování následků dopravních nehod. Podle studie Centra dopravního výzkumu se celkové roční ekonomické ztráty ČR zapříčiněné dopravní nehodovostí pohybují v rozmezí 35 až 55 miliard korun,“ uvedl Dan Ťok, ministr dopravy.

Podle ministerstva dopravy lze hotové a fungující inteligentní dopravní systémy očekávat již za několik let. Datově by tak mělo být připojeno každé provozované vozidlo.



Spočítat povinné ručení



Pokračovat na:
ePojisteni.cz

Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web