Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  


Jak postupovat při nehodě?


V případě dopravní nehody se vyplatí držet se doporučeného postupu. Usnadníme tak práci nejen ostatním, ale především zajistíme bezproblémový průběh našeho jednání s pojišťovnou.

V případě, že je vina na naší straně, sdělíme poškozenému osobní údaje, údaje o naší pojišťovně a číslo pojistné smlouvy a zelené karty, a konečně i registrační značku vozidla. Sami si zapíšeme údaje o ostatních havarovaných vozidlech a jejich řidičích i kontakty na svědky dopravní nehody. Následně s účastníky nehody vyplníme příslušný formulář. Doporučuje se CEA čili evropský záznam dopravní nehody, v krajním případě stačí list papíru. Zde uvedeme údaje o nehodě, údaje o účastnících, popis nehody, odhad škod a dokument doplníme náčrtkem nehody s popisem situace. Formulář je úplný, pokud se účastníci nehody dohodli na tom, kdo je viníkem. V případě, že došlo k usmrcení nebo zranění osoby, ke škodě nad 100 tisíc Kč nebo hmotné škodě na majetku třetí osoby, je naší povinností ohlásit věc Policii ČR. Je dobré pořídit si fotodokumentaci nehody například mobilním telefonem. Událost ohlásíme co nejdříve pojišťovně. Zástupci pojišťovny objasníme podstatu škodné události a doložíme potřebné doklady.

Postup je analogický v případě, že jsme poškozenou stranou. Nároky na pojistné plnění musíme uplatnit u pojistitele viníka nebo u České kanceláře pojistitelů. V databázi ČKP také můžeme zjistit informace o pojistiteli viníka nehody, pokud nám je nesdělil.

V případě, že potřebujeme poradenskou či právní pomoc, například u nehody v zahraničí, pomůže nám asistenční služba v zahraničí. Každá pojišťovna nabízí různý rozsah asistenčních služeb. Pokud však často vyjíždíme na služební cesty, vyplatí se sjednat si u pojišťovny připojištění asistenční služby.

David Holý, ePojisteni.cz


Pokračovat na:


Mobilní web / Klasický web