epojisteni logo
blg-srt-spz

Databáze vozidel je plná fiktivních značek

1. 11. 2010
|
Délka čtení: 8 min.

Databáze vozidel je plná fiktivních značek

Česká kancelář pojistitelů vede veřejnou databázi vozidel. Ta slouží k rychlé orientaci, zda je vozidlo pojištěné či nikoliv. Snadno tak zde můžete zjistit, zda má auto, která Vás nabouralo a ujelo, platné pojištění. Česká kancelář pojistitelů vede veřejnou databázi vozidel. Ta slouží k rychlé orientaci, zda je vozidlo pojištěné či nikoliv. Snadno tak zde můžete zjistit, zda má auto, která Vás nabouralo a ujelo, platné pojištění. ČKPČKPČKP nedávno potvrdila, že databáze obsahuje i fiktivní značky. nedávno potvrdila, že databáze obsahuje i fiktivní značky.

Na tento fakt upozornil zvídavý čtenář a Česká kancelář pojistitelů tuto zprávu potvrdila. „V databázi ČKP jsem zjistil, že třeba na registrační značku 5P55555 je vedeno pět vozidel. Jak je to možné, když daná RZ je vždy přidělena pro jedno vozidlo,“ napsal Právu čtenář František Žemlička. ČKP uvedla, že každá značka je unikátní, a k chybě pravděpodobně dochází při sjednání pojištění. „U několika různých vozů byla do systému zadána chybná značka 5P55555. Proto se ve veřejně přístupné části databáze ČKP ukazuje chybný údaj,“ řekl mluvčí ČKP Aleš Povr a dodal, že fiktivní značka je nejspíš uvedená v pojistné smlouvě i na zelené kartě.

Pojistka je i přes fiktivní značku platná

K chybám dochází zejména ve chvíli, kdy si motoristé uzavírají pojistku pro auto, které ještě nemá přidělenou registrační značku. Jelikož počítačové aplikace zadání registrační značky vyžadují, naťukají pojistitelé do systému smyšlenou značku, která tam se však neopraví a často tam zůstane. Kolik takových aut je v systému uvedeno si nikdo netroufá odhadnout.

Aleš Povr z České kanceláře pojistitelů však ujišťuje, že tento fakt nemá na platnost pojištění vliv. Pokud Vás tedy nabourá řidič se smyšlenou registrační značku, pak by pojišťovna měla pojistné vyplatit bez problému. I z tohoto důvodu je třeba důkladně vyplňovat protokol o nehodě, který kromě registrační značky obsahuje další údaje o vozidle i motoristovi.

Česká kancelář pojistitelů nemá čas situaci řešit

Nejenže se neví, kolik fiktivních značek je databázi uvedeno, ale situace se nebude v nejbližší době ani řešit. ČKP se v současné době zabývá problémem neoprávněných vymáhacích dopisů řidičům, kteří však na pojistném nic nedluží. Příčina se nachází v chybných databází ČKP a Centrálního registru vozidel. Obě strany doposud nepřišly s návrhem na řešení situace a tak i nadále mohou tisící řidičů očekávat dopis od ČKP.

Zajímá vás, jak se změnily ceny povinného ručení  v roce 2014? Vyzkoušejte naši kalkulačku povinného ručení.

Nepodceňujte havarijní pojištění

I ti nejlepší řidiči se někdy mohou dostat do potíží. Naštěstí havarijní pojištění vám pomůže s vyrovnáním škod i na vašem vozidle. Sjednejte si jej dříve, než bude pozdě. Pomůžeme vám s výběrem i sjednáním.

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • policejni-kontrola-dva
    17. června 2023|Monika Šaríková
    Co je bodový systém a jak funguje?

    Poruší-li řidič pravidla silničního provozu a dopustí se tak přestupku, hrozí mu trest. Způsob trestu se odvíjí od závažnosti prohřešku, případně i jeho následků. Bodový systém představuje preventivní způsob, jak řidiče odnaučit porušování pravidel.

  • kladivko-modely-auticek-nehoda
    27. ledna 2023|Jana Březinová
    Auto bez povinného ručení. Jaké jsou sankce?

    Podle statistik České kanceláře pojistitelů (ČKP) se na silnicích každoročně pohybuje 100 až 200 tisíc vozidel bez platného povinného ručení. Jaké sankce za nepojištění vozidla hrozí?

  • 28. prosince 2022|ePojisteni
    Bude Evropská unie tolerovat propadlé řidičáky a STK?

    Ministerstvo dopravy uvedlo, že platnost řidičských průkazů a STK končících v období mezi 1. únorem a 31. srpnem 2020 bude prodloužena o sedm měsíců. Řidiči, kterých se tato zpráva týká, mohou po tuto dobu jezdit s propadlými doklady. Toto nařízení by mělo údajně platit v rámci celé EU. Podle redakce iROZHLAS to však není tak úplně jednoznačné.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Havárie v zahraničí. Jak postupovat v různých státech Evropy

    Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.Čas letních dovolených je doslova za rohem a s nimi se blíží i vyšší riziko dopravní nehody. K té přitom nemusí dojít pouze na českých silnicích, ale také v zahraničí. Řešení takové dopravní nehody bývá komplikovanější a mezi nejčastějšími důvody nesnází a problémy při řešení nehody bývá jazyková bariéra, neznalost místních zákonů a neznalost správného postupu řešení pojistné události.

  • 31. srpna 2022|ePojisteni
    Počet nehod, od kterých ujedou viníci, roste

    Ujet z místa nehody je nezákonné. Nejhorší je však opustit místo vážné dopravní nehody a neposkytnout nebo nezavolat první pomoc poškozeným osobám. Ti mohou kvůli neposkytnuté včasné pomoci i zemřít. Bohužel se nejedná o výjimečné chování. Podle statistik ujede viník v průměru od každé 6 nehody.

  • praskle-celni-sklo
    Zdražení cen povinného ručení pokračuje. Můžou za něj dražší díly i energie

    Na řidiče se řítí další zdražování. Podle prognóz analytiků i zástupců pojišťoven ho pocítí mnohem důrazněji než v předchozích měsících. Důvodem je nejen rostoucí cena práce a materiálu v servisech, ale také vyšší škoda v případě nehody, která se musí zákonitě promítnout do cen povinného i havarijního pojištění.

  • dalnice-aktualita
    15. srpna 2022|Marek Drahorád
    Cena dálničních známek u nás a v cizině

    Většina evropských zemí má stejně jako Česko zpoplatněno užívání dálnic a dalších vybraných úseků. Některé země využívají systém dálničních známek, jiné vybírají dálniční poplatky (mýto) při každém průjezdu. Existuje ale také několik zemí, které dálnice vůbec nezpoplatňují.

  • 11. července 2022|ePojisteni
    BESIP trvá na nulové toleranci. Alkohol za volant prostě nepatří

    Roky se diskutuje o uvolnění nulové tolerance alkoholu u řidičů podobně, jako je tomu ve vybraných evropských státech. SO BESIP jde tvrdě proti a na pomoc si bere nepříznivé policejní statistiky. Ty potvrzují, že počty smrtelných nehod zaviněných pod vlivem alkoholu rostou.

  • zena-oprena-o-nabijici-se-elektromobil
    15. června 2022|Marek Drahorád
    Konec spalovacích motorů. Kdy si budeme muset pořídit elektromobil?

    Mohou elektromobily nahradit auta se spalovacími motory? Přijdeme o možnost vlastnit auto, pokud si vůz s elektrickým pohonem nebudeme moci dovolit? Přečtěte si, co se v blízké budoucnosti chystá.

  • pojistna-smlouva-pojistovacka-klientka
    02. června 2022|ePojisteni
    Nový občanský zákoník a pojištění

    Od 1. ledna letošního roku je platný nový občanský zákoník, který do mnoha oblastí běžného lidského života přinesl významné změny. V oblasti pojištění se nejedná o revoluční změny. Změny se týkají především pojmů a podmínek, které leckdy bývají poměrně složité. Proto si je připomeneme.