Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním tohoto webu s jejich používáním souhlasíte.   Více informací  



Dělá Česká kancelář pojistitelů úmyslně z lidí dlužníky?


Česká kancelář pojistitelů dohlíží nad tím, aby lidé měli uzavřené povinné ručení a řádně jej platili. Pokud tak nečiní, vlastníkovi vozidla hrozí pokuta. Pokud však řidiči chtějí uhradit pokutu, nemohou tak učinit bez vyzvaní ČKP. Dopis však obdrží až po několika měsících a na daleko vyšší částku.

Za posledních pár měsíců se nejedná o první kritiku ČKP. Ta ročně obesílá desítky tisíc řidičů s požadavkem na uhrazení neexistující dluhu. Nyní vyšlo najevo, že si další dlužníky dokonce vytváří sami svým neochotným přístupem. Řidič, který totiž o svém dluhu ví, a chce jej ihned uhradit, nemůže. Musí si vyčkat na dopis od ČKP s vyzváním uhradit dluh. Ten však dlužníkovi přijde až za několik měsíc a dluh tak může narůst až na několik tisíc korun.

Přesně to se přihodilo Daně Bucharové, které při vyřazování svého vozidla z registru, zapomněla zaplatit 7 dní pojištění. Dluh ve výši 350 korun chtěla uhradit okamžitě. ČKP však dopis zaslala o rok později a s dlužnou částkou ve výši 13 000 korun.


Chcete dluh uhradit okamžitě? Podle ČKP to není možné

V současné době nemá dlužník jinou možnost, než si počkat na dopis od ČKP. Ta nejprve musí zjistit, že peníze dluží a pak jej teprve vyzvat. To však může trvat i několik měsíc. Dluh se tak může velmi rychle vyšplhat na tisíce korun.

ČKP se k situaci odmítla vyjádřit. „Po sérii článků, které poškozují jméno ČKP, jsme se rozhodli, že se již nebudeme k jednotlivým případům a s nimi související problematice prostřednictvím médií vyjadřovat. Veřejnost se na nás může obracet se svými problémy na informační telefonní lince 221 772 773,“ sdělil Aleš Povr, mluvčí ČKP.

David Holý, ePojisteni.cz



Pokračovat na:
ePojisteni.cz


Sdílet naFacebooku


Mobilní web / Klasický web